lean body

Aminosyrer – Værd at supplere til sin træning?

Aminosyrer er kroppens ”byggesten” og vigtige for aktive personer. De har nemlig en vigtig funktion for din muskelvækst, muskelopbygning og restitution. Kroppen producerer selv en række aminosyrer, mens andre aminosyrer skal indtages via proteinfyldt kost eller kosttilskud.

Der findes mange former for aminosyre produkter og Proteinkongen har et godt udvalg at vælge imellem. Det indebærer aminotabletter, aminokapsler og aminosyrer på flydende form. Så uanset hvad du foretrækker, har vi mulighed for at tilbyde det.

Alle vores aminosyre produkter har en høj kvalitet og kan købes til lave priser. De vil være et godt supplement til din daglige træning og sikre, at din krop har de rette byggesten til at blive større og stærkere.

Hvorfor indtage aminosyrer?

Aminosyre er protein, så kort kan det siges. Proteiner er lange kæder, der er sammensat af aminosyrer. Der findes mange former for proteiner og de enkle består af 300 aminosyrer, hvorimod de mere avancerede består af millioner af aminosyre molekyler.

De fleste aminosyrer man kan købe som kosttilskud, er fremstillet af hydrolyseret protein, hvilket betyder kroppen kan optage aminosyrerne hurtigere.

Indtager man vores whey proteinpulver, så vil det indeholde de vigtigste aminosyrer i store mængder, så du får den optimale effekt.

Aminosyre har mange vigtige funktioner og en af fordelene ved at indtage aminosyrer er, at de er lettere at optage, end protein fra andre proteinkilder. Det er en af grundene til, at der er meget aminosyre i proteinpulver, så du hurtigt opnår den ønskede effekt. En anden vigtig funktion som aminosyre har, er at det virker som stimulatorer for kroppens stofskifteprocesser.

Det betyder at aminosyre kan være gavnlige, hvis du ønsker at tabe dig og forbrænde mere fedt. Et dårligt stofskifte kan nemlig gøre, du lettere tager på i vægt. Så specielt for disse personer, har aminosyrer en væsentlig effekt ift. vægttab.

Essentielle aminosyrer

Der skelnes mellem essentielle og ikke-essentielle aminosyrer. Forskellen på de to former for aminosyrer er, at kroppen ikke selv kan lave essentielle aminosyrer. Dem bliver man altså nødt til at få gennem kosten, eller via kosttilskud.

Kroppen kan selv danne ikke-essentielle aminosyrer fra kroppens andre aminosyrer, så dem skal man ikke fokusere så meget på, i forbindelse med proteinpulver og træning.

Det er de essentielle aminosyrer man skal sikre sig at få rigeligt af, for at opnå den maksimale effekt af sin træning. Det gælder både i forhold til opbygning af muskelmasse og bedre restitution af musklerne, så de ikke bliver ømme.

Man kan få de essentielle aminosyrer gennem forskellige proteinkilder. En af de bedste kilder er valleprotein. Det er valleprotein, der er i vores proteinpulver og det sikrer dig den rette effekt. Valleprotein er et komplet protein, hvilket betyder at det indeholder alle de essentielle aminosyrer.

Hvad er aminosyrer?

Det kan hurtig blive en lang kemisk og biologisk forklaring, hvis man skal forklare aminosyrer i detaljer. Det vil vi undlade her, men alligevel give et indblik i hvad aminosyrer egentlig er. I kemiens verden er en aminosyre, defineret som et molekyle. De fleste aminosyrer har en aminogruppe, men det er ikke tilfældet med alle.

Mennesker har selv aminosyrer i kroppen, hvor de fungerer som byggesten, til mange forskellige proteiner. Det er en af grundene til at aminosyrer er så vigtige, i forbindelse med træning.

Aminosyrernes funktioner

Det er via proteinsyntesen at de mange aminosyrer bliver sammensat, til specifikke proteiner. På mange måder er aminosyrer en fundamental del af kroppens struktur. Vi har tidligere nævnt deres effekt som stimulatorer for stofskifteprocesserne og effekt på musklernes proteiner. Ikke nok med det, så har aminosyrer ligeledes en fremmende effekt på den hormonale aktivitet.

Der er ingen bivirkninger ved vores aminosyrer produkter, så du kan roligt købe dem og få de vigtige essentielle aminosyrer, som du har behov for. På den måde får du optimal effekt af træningsindsats.

cocktails-648851_1280

De største kaloriebomber inden for alkoholiske drikke

Alkohol har aldrig været sundt for kroppen, men de fleste står alligevel relativt ofte i en situation, hvor det er forventet, at man skal drikke alkohol. De fleste af os vil gerne passe på vores krop, og dermed hvor mange kalorier vi indtager på en daglig basis. Men hvilke drinks og alkoholtyper har egentlig det største antal kalorier? Vi har set nærmere på sagen.

Øl

Øl er typisk en af de store syndere, når man taler om kaloriebomber inden for alkohol. En dåseøl indeholder omkring 125 kcal. Dette er i sig selv ikke det store problem. Problemet ligger i, at man sjældent kun drikker en enkelt øl. I løbet af en aften bliver en øl hurtigt til to, og før man har set sig om, har man indtaget over tomme 1000 kalorier. Netop derfor er øl en stor synder rent kaloriemæssigt, og vi anbefaler at holde sig væk fra dem, hvis du forsøger at undgå et for stort kalorieindtag på en bytur.

Kalorieantal pr. dåse (330 ml): 125 kcal

Cider

En måske endnu større synder end øl er cider. Da alkoholprocenten er den samme som øl, kommer man hurtigt til også at drikke flere ciders i løbet af en aften. Især fordi cider er så sødt, vil man være tilbøjelig til at drikke flere af dem. Kalorieantallet pr. dåse er også større i cider end i øl, så vil du passe på kalorierne, skal du også lade være med at drikke for mange ciders.

Kalorieantal pr. dåse (330 ml): 141 kcal

Vin

Vin er også en enorm kaloriebombe, hvad angår alkohol. Rent kaloriemæssigt er der ikke den store forskel på rødvin og hvidvin – de er lige slemme. Der er typisk en relativ høj andel af sukker i vin, og derfor er kalorieantallet også højt. En sommeraften med mange flasker vin kan derfor vise sig at være dyr rent kaloriemæssigt.

Kalorieantal pr. glas (150 ml) hvidvin: 114 kcal

Strawberry Daiquiri

Ikke overraskende er Strawberry Daiquiri også på listen over de største kaloriesyndere. Med sine 220 kalorier pr. drink skal der ikke mange drinks til før, man har indtaget flere kalorier end hvad godt er. Fordi en Daiquiri er så sød, kan man nemt ende med at drikke mere end en.

Kalorieantal pr. drink: 220 kcal

Et alternativ til disse alkoholiske drikke kunne være at feste uden alkohol. Det er faktisk muligt at tage til festlige arrangementer, hvor det er kutyme at drikke alkohol, uden at selv indtage alkohol. Hvis du i stedet tager et glas danskvand, vil du spare alle kalorierne væk. Hvis du bliver træt af, at folk bliver ved med at spørge, hvorfor du ikke drikker alkohol, kan du eventuelt bede bartenderen om at putte noget farve i din danskvand, så den ligner en normal drink.

En aften kun med øl, cider, vin og Daiquiris er den sikre vej til en kaloriespækket aften, så vi håber, du har fået et lidt bedre indblik i, hvilke alkoholiske drikke du skal holde dig fra, så du lidt bedre er i stand til at bibeholde din form, næste gang du skal i byen!

beef-897977_1280

Proteinstærk diæt: 4 alternativer til æg og kylling!

En sund menu der indeholder store mængder protein er oftest at foretrække, når man styrketræner. Dette betyder, at mange især fylder deres diæt med kylling, kalkun, æg og tun suppleret med proteinpulver og andre kosttilskud. Den evige jagt på proteinholdigt kød kan dog for mange betyde, at man kommer til at spise de samme ting igen og igen. Men det er der ingen grund til, for der findes en lang række oversete stykker kød, der indeholder endnu mere protein end eksempelvis kylling! Derfor kommer der her 4 alternativer, der kan være med til at variere din kost og fylde dine proteindepoter op!  

Tykstegsbøffer: den udødelige klassiker

Dette er en klassiker i køkkenet og netop derfor er den værd at have i sit madsortiment. For en typisk bøf af oksetyksteg er både billig har med sine 23gram protein per 100 gram et meget højt proteinindhold. Fordelen ved en bøf er, at den for de fleste er ganske velsmagende, samt hurtig at lave. Derudover kan man både servere kartofler eller grøntsager til, alt efter om man også vil supplere sit proteinindtag med kulhydrater eller vitaminer.

Serveringsforslag: Oksetyksteg med sæsonens grøntsager.

Ørred: det billige alternativ til laks

Udover kylling er også laks meget populær blandt såvel bodybuildere som atleter generelt. Til gengæld kan laks i Danmark være en relativ dyr fisk at købe hvad enten der er tale om pålæg eller laksestykker. Et godt alternativ er derfor at købe ørred. Ørreden ligner og smager langt hen ad vejen ligesom laks, men prisen er ofte 20-30% lavere. Derudover har ørreden et proteinindhold på ca. 20 gram per 100 g. akkurat ligesom laksen.

Serveringsforslag: Stegt ørred med spinat.

Chorizo: en spansk specialitet

Et andet godt alsidigt stykke kød er den spanske spegepølse chorizo. Selvom chorizo er svinekød har det et lavere fedtindhold end mange andre pølsestykker og derfor også et højt proteinindhold på 23gram. per 100 gram. Den store fordel ved chorizo er især dens alsidighed, da den både kan spises på brød, i salater og ikke mindst i supper.

Serveringsforslag: Græskarsuppe med stegte græskarkerner og chorizo.

Kanin: den oversete proteinkonge!  

Det sidste forslag er typisk et der bliver overset af mange, men den sande proteinkonge i naturen er kaninen! Vi har alle set hvordan en kanin kan hoppe og springe, den slags bevægelser kræver en utrolig mængde kraft og dette gør, at kaniner har utroligt veludviklede muskler, hvilket gør, at den har et meget højt proteinindhold i kroppen! Hvor kyllingekød og proteinpulver typisk indeholder henholdsvis 26gram protein per 100 gram og 25gram per skefuld, så indeholder kaninkød hele 34gram protein per 100 gram kød! Derudover er der både færre kalorier og mindre fedt i kaninkød, end i både kylling og kalkun!

Selvom kanin ikke kan købes overalt i Danmark er der en del specialbutikker, der sælger det herhjemme. I Spanien er det lige modsat en af de foretrukne proteiner i både Catalonien og Valencia- regionen, hvilket betyder, at paella ofte i disse områder altid indeholder store mængder kaninkød.

Serveringsforslag: Salat med årstidens grønsager og kanin.

proteinbar kvinde

Proteinbarer – Sundt eller det rene sukker?

Proteinbarer er en praktisk og nem måde, at få dækket sit proteinbehov på. Det er et godt alternativ til proteinshakes med proteinpulver, der er mere upraktiske. Proteinbarer kan ligeledes være gode som slik, hvis man er til søde sager.

En proteinbar er nemlig markant sundere og mere nærende. På Proteinkongen finder du proteinbarer i mange forskellige smagsvarianter og størrelser. Det betyder at du har et godt udvalg at vælge imellem og alle kan finde den rette proteinbar hos os.

Så alle kan finde en proteinbar i høj kvalitet, der matcher ens behov til smag, størrelse og lignende. Alle vores proteinbarer indeholder et højt proteinniveau, hvilket er afgørende for at du kan få det nødvendige proteinindtag og få det maksimale ud af din træning. Find proteinbarer med det samme og vi leverer dem hurtigt.

Proteinbar – Perfekt til et mellemmåltid?

Når du skal vælge den rette proteinbar er specielt proteinindholdet og smagen afgørende for, at man får fundet den rigtige type. Proteinkongen giver dig mulighed for at købe en billig proteinbar, til nogle af markedets laveste priser. Det kan du gøre, uanset hvilken smagsvariant du foretrækker.

Alle personer har deres egen smag, så der skal naturligvis være en billig proteinbar for enhver. Du har mulighed for at købe proteinbarer med smag af chokolade, karamel, banan og meget mere. Er du i tvivl om den rette smagsvariant, er chokolade smagen i både proteinpulver og proteinbarer populær.

En proteinbar anvendes i mange sammenhænge på farten, som et proteinrigt mellemmåltid. Det er en lækker snack, der giver dig en mættende effekt og giver et højt energiniveau. Ved hele tiden at have en proteinbar ved hånden, er du sikker på at få det proteinindtag, du har behov for.

Samtidig undgår du andre fristelser som slik og chokolade, hvis du har en proteinbar i tasken.
Proteinbarer er godt som mellemmåltid, så køb en billig proteinbar hos Proteinkongen og få stillet din lækkersult. De kan ligeledes være gavnlige, i forbindelse med hård træning.

Proteinbar kontra proteinpulver

To af de interessante produkter at sammenligne, er proteinbarer og proteinpulver, i og med de typisk benyttes til at dække samme formål. De skal nemlig begge sikre dig et solidt proteinindtag, så du får maksimal effekt af din træning.

Ved at indtage det nødvendige protein, vil du have bedre forudsætninger for at opbygge muskelmasse og undgå muskelømhed, efter en opslidende træning.

Proteinpulver er hurtigere at optage for kroppen, end proteinbarer. Det betyder at det vil være det bedste alternativ, lige efter træning. På den anden side vil en proteinbar holde længere. Whey proteinpulver eller valleprotein, har et meget højere indhold af protein, end proteinbarer. Omvendt har proteinbarer mere kulhydrat og det kan være gavnligt, hvis man benytter det som mellemmåltid, eller har brug for energi efter træning.

Det er interessant at være opmærksom på forskellighederne ved disse produkter. Deres anvendelse afhænger i høj grad af personen, tidspunktet og hvilken type træning det knytter sig til. Man skal bare huske på, at proteinbarer indeholder mere fedt og kulhydrat. Ønsker man at indtage kulhydrat, kan det sagtens ske via proteinpulver, der bliver suppleret af weight gainer.

Proteinbar opskrift

Der findes mange opskrifter på proteinbarer og man kan selv forsøge at lave dem. Det kan lyde vanskeligt og tidskrævende for mange og de fleste vil ikke føle besværet belønner sig. Ikke desto mindre har du mulighed for at finde en god proteinbar opskrift på internettet, der matcher dine smagsbehov.

Det giver dig mulighed for at få en billig proteinbar, der indeholder en god mængde protein. Omvendt er det forbundet med en del tid, så det skal man være villig til at ofre. Vores proteinbarer er dog utrolig billige og velsmagende, så der er gode grunde til at benytte sig af dem i stedet. Har du lyst til at prøve en proteinbar opskrift, kan du finde mange varianter på nettet. Så kan du efterfølgende afprøve den foretrukne proteinbar opskrift og vurdere resultatet.

De fleste aktive personer har ikke tid eller lyst til at gøre brug af proteinbar opskrifter, men foretrækker derimod at købe dem online.

protein pandekager sunde

Protein pandekager – Den sunde hverdags-snack

Proteinpandekager en god måde, at indtage sund mad med protein. Mange forbinder pandekager med usunde ting, men vores udvalg af proteinpandekager, er ganske sunde. Det skyldes et højt proteinindhold, der giver en mættende effekt og gør at de ikke indeholder lige så mange kalorier.

Proteinpandekager er gode som mellemmåltid eller en sund snack. Fordelen ved protein pandekager, er deres høje indhold af protein. Det er sund mad med mange proteiner. De er velegnet for seriøse sportsfolk, eller personer der ønsker at tabe sig.

Alle vores proteinpandekage produkter er velsmagende og kan købes i forskellige smagsvarianter, afhængigt af din smag.

Proteinpandekager er et godt supplement til den seriøse træningsindsats og er med til at sikre optimal effekt af træningen. Prøv vores produkter med det samme, så leverer vi hurtigt.

Fordelen ved protein pandekager

På mange måder har protein pandekager samme fordele som proteinpulver og proteinbarer, udover at tidspunktet og formålet med indtaget variere. For mens proteinshakes og proteinbarer typisk indtages i forbindelse med træning, så er protein pandekager primært velegnet som snack eller mellemmåltid.

De skal ses som et markant bedre alternativ til slik, kage, sodavand og lignende usunde produkter. For denne type pandekager er mad med et godt protein indhold. Det betyder at de vil indeholde færre kalorier og sikre, at du får de nødvendige proteiner.

Det er vigtigt at forsyne kroppen med nok proteiner, hvis man træner hårdt og ønsker at opbygge muskelmasse. I den sammenhæng kan proteinpandekager være et godt supplement. Samtidig kan de benyttes i forbindelse med vægttab, for de er markant sundere end kalorierige kager.

Hvornår skal jeg spise proteinpandekager?

Proteinpandekager skal ses som en snack, dessert eller mellemmåltid. Det er i disse sammenhænge at de har deres berettigelse. Seriøse og hårdtarbejdende sportsfolk og styrketrænere, vælger ofte at spise proteinbarer eller drikke proteinshakes som mellemmåltid/snack.

Det vil nemlig være et sundere valg, der sikrer et større proteinindtag. Omvendt er proteinpandekager et mere lækkert og forfriskende alternativ, der smager utrolig godt med frisk frugt.

Hvorfor spise proteinpandekager?

Ønsker man at tabe sig, eller træner man hårdt og seriøst, så er det vigtigt at indtage tilstrækkeligt protein. På det område er protein pandekager ikke anderledes, for med deres gode proteinindhold, vil de være yderst velegnet som alternativ til usunde kager, slik og lignende. Alene deres højere proteinindhold gør, at du vil opleve en mere mættende effekt og samtidig indtage færre kalorier.

Så der er gode grunde til at spise proteinpandekager, hvis man ønsker at få stillet sin søde tand. Vores produkter til at lave proteinpandekager er rigtig velsmagende. Ved at spise det med frisk frugt, har man en rigtig lækker snack og mad der indeholder meget protein.

Proteinpandekager – Find en god opskrift

Der er mulighed for selv at lave sine proteinpandekager, hvis man finder en god opskrift på nettet. Der findes mange proteinpandekage opskrifter på internettet, du har mulighed for at afprøve. De er hver især forskellige, hvilket giver dig muligheden for at finde præcis den opskrift, der matcher din smag.

Den rette proteinpandekage opskrift vil naturligvis afhænge af, hvilke smagsvarianter man bedst kan lide. Det er ligetil at finde gode opskrifter på proteinpandekager, men det vil være nemmere og hurtigere, at benytte vores produkter til proteinpandekager.

Vi har gjort forarbejdet for dig, så ved at købe vores produkter, vil du hurtigt du kunne lave en lækker snack, der er sund og fyldt med protein. Det er en god måde at indtage mad med protein og samtidig få stillet den lille sult.

Ønsker du i stedet at lave dem selv, vil det være et mere tidskrævende projekt. På den anden side foretrækker nogle at sammensætte deres favorit opskrift på proteinpandekager, mens andre bare elsker at lave mad.

lean muscle building

Weight Gainer – Virker det?

Weight gainer er et godt produkt, der kan hjælpe dig med at øge din kropsvægt og muskelmasse. Man kan nemt tro at weight gainer eller vægtforøger, er garanti for øget vægt. Det er langt fra tilfældet, for det kræver man spiser og træner korrekt.

Vi har et godt udvalg af gode weight gainer produkter, der alle kan hjælpe dig med at tage på i vægt. Weight gainer er et godt alternativ til proteinshakes efter træning. For indtag af weight gainer forsyner dig nemlig med de nødvendige proteiner og kulhydrater, der giver en optimal restitution.

Alt vores weight gainer har en høj kvalitet og kan købes til nogle af markedets laveste priser. Vi har flere forskellige weight gainer produkter, afhængigt af dine behov.
Bestil weight gainer inden kl. 11 og du kan have det allerede næste dag.

Sådan virker Weight Gainer

Er du på udkig efter billig weight gainer, har du mulighed for at købe det på Proteinkongen. Vores weight gainer produkter står til markedets billigste priser.

Weight gainer er en kombination af kulhydrat og protein. Det er heri, at den adskiller sig fra proteinpulver. For kulhydraterne er nemlig med til at give dig kalorierne, der skal til for at skabe et kalorieoverskud. Et kalorieoverskud der er nødvendigt, hvis du skal tage på i vægt.

Kombinationen af et godt kalorieoverskud og højt proteinindtag via weight gainer, samt en god træningsindsats, er med til at skabe fundamentet for opbygning af muskelmasse. Så weight gainer vil være et godt bidrag til din muskelstimulerende træning, hvis du ønsker at tage på i vægt.

Det kan anvendes som supplement til din daglige kost. Alternativt kan man vælge at indtage proteinpulver, så kræver det bare man får de nødvendige kulhydrater på anden vis.

Vores billige weight gainer produkter er primært rettet mod seriøse sportsfolk, der vil opbygge deres muskelmasse, men ikke kan få det nødvendige overskud af kalorier, gennem den daglige kost.

Virker weight gainer?

Det er altid nærliggende at spørge, om weight gainer reelt virker? Man vil selvfølgelig gerne sikre sig at produktet virker, inden man giver penge for det. Weight gainer virker, men kun under de rette forhold.

Det betyder at man kun får den ønskede effekt, hvis man samtidig træner korrekt og får en sund og nærende kost. Uden det, vil man blive skuffet.

Når det er sagt kan weight gainer godt anvendes som supplement imellem udvalgte måltider, netop fordi det indeholder både kulhydrat og protein. Man anbefaler typisk 5-6 måltider dagligt og her kan weight gainer være et af dem.

Man må bare ikke tro at weight gainer kan erstatte hverken morgenmad, middagsmad eller aftensmad. Det vil sjældent være hensigtsmæssigt.

Weight gainer til restitution

En af de gode effekter ved weight gainer, er dens evne til at forbedre restitutionsevnen. Kroppen har brug for både proteiner og kulhydrater efter hård træning og det er netop hvad weight gainer indeholder.

Man kan derfor med fordele indtage weight gainer efter træning og på den måde benytte det som restitutionsdrik. Det vil sikre optimalt effekt af din træning og samtidig gøre, at du er klar til næste træningsdag. Det gælder uanset om du er en seriøs sportsmand, eller styrketræner ofte.

De færreste er klar over det, men mangel på protein efter træning, kan faktisk føre til nedbrydning af muskelmasse. Så der er ingen tvivl om vigtigheden ved at indtage weight gainer, proteinpulver eller rigtigt sammensat kost i forbindelse med træning.

Hvad er weight gainer?

Weight gainer er et produkt der ofte indebærer væsentlige misforståelser og det har navnet en del af skylden for. Weight gainer betyder nemlig vægtforøger, når man oversætter det.

Det får mange til at tro, at man automatisk tager på i vægt, når man indtager produktet. Det er dog langt fra tilfældet og der findes ingen garantier for, at weight gainer reelt øger din vægt.

Det skal nemlig suppleres af en sund og nærende kost. Vil du tage weight gainer for at forøge din muskelmasse, er selve træningen mindst lige så afgørende, for den endelige effekt.

Så køb weight gainer som supplement, til en god træning og kost. Vejen til succes med weight gainer, er ved at kende dets formål og effekter.

Weight gainer vs. proteinpulver

Weight gainer består af proteiner og kulhydrater. Ved ligeledes at indeholde kulhydrater, adskiller det sig væsentligt fra proteinpulver. Det betyder at weight gainer er særdeles velegnet som restitutionsdrik, efter en hård træning.

På mange måder er det to relativt ens produkter. Uanset om du køber weight gainer eller proteinpulver på Proteinkongen, kan du være sikker på at kvaliteten er i orden og at priserne er yderst konkurrencedygtige.

Bivirkninger ved weight gainer

Der er ingen bivirkninger ved weight gainer, så du kan roligt gå i gang med at bruge det, uden bekymringer. Den eneste bivirkning ved weight gainer er muligheden for at tage på i vægt, hvis du drikker for meget og ikke træner nok.

På mange områder er weight gainer lige så uskadeligt som proteinpulver. Selvom der ikke er deciderede bivirkninger ved weight gainer, skal man stadig kun indtage præcis den mængde, man har behov for.